Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka?

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 1

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Czym jest Pixel Facebooka,
  • Dlaczego warto zainstalować Pixel Facebooka na swojej stronie?
  • Jak utworzyć Pixel Facebooka?
  • Jak zainstalować Pixel Facebooka na WordPress?
  • Jak sprawdzić, czy piksel Facebooka został zainstalowany poprawnie?
  • Jak stworzyć grupę odbiorców, którzy odwiedzili twoją stronę?
  • Jak wgrać naszą bazę klientów do Facebooka?

Czym jest Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka jest podstawowym narzędziem do mierzenia aktywności użytkowników na naszej stronie. W gruncie rzeczy jest to kawałek kodu, który pomaga monitorować zdarzenia na twojej stronie internetowej. Pixel Facebooka z pewnością ułatwi ci i pomoże stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku.

Dlaczego warto zainstalować Pixel Facebooka na swojej stronie?

Prawidłowo zainstalowany piksel Facebooka niesie za sobą tylko same korzyści. Po pierwsze zbieramy informacje o użytkownikach, którzy pojawiają się na naszej stronie a z drugiej strony mamy możliwość tworzenia grup odbiorców, podobnych do tych, którzy już u nas byli, przez co nasze reklamy będą skuteczne i efektywne.

W momencie, w którym będziesz wiedział, co robi twój odbiorca, na jakich stronach się znajduje, co klika i co go tak naprawdę interesuje, będziesz mógł mu wyświetlać reklamę dostosowaną do jego potrzeb. Jeśli działasz w branży ślubnej, ale podejmujesz się również innych zleceń, w prosty sposób będziesz mógł odróżnić klientów, którzy są zainteresowani wyłącznie obsługą wesel, od klientów, którzy chcą skorzystać z innych twoich usług lub produktów.

Codziennie jesteśmy bombardowani setkami jak nie tysiącami różnych reklam. Często na swojej tablicy spotykam reklamy, które są targetowane do mnie, a wiem, że nie powinienem być ich adresatem. Wielu fotografów ślubnych czy usługodawców ślubnych reklamuje się wyświetlając reklamy tak naprawdę swojej konkurencji zamiast potencjalnym klientom. Świadczy to tylko o tym, że nieprawidłowo dobrali grupę odbiorców i marnują swój budżet reklamowy.

Tworzenie grup odbiorców, którzy są podobni do twoich klientów i odwiedzających.

Jeśli poprawnie wdrożysz wszystkie wskazówki, które prezentuje w tym artykule, będziesz mógł tworzyć grupy odbiorców podobnych do ludzi, którzy odwiedzili już twoją stronę oraz takich, którzy skorzystali już z twoich usług, ponieważ masz możliwość wgrania bazy swoich klientów i możesz powiedzieć Facebookowi, tak To są moi klienci i chciałbym, żebyś znalazł podobnych ludzi do tych, których właśnie ci w tym momencie przesłałem. Tak więc zapraszam cię teraz do kolejnego kroku, w którym pokażę ci, jak zainstalować poprawnie piksel Facebooka.

Jak zainstalować Pixel Facebooka na WordPress?

Pierwszą, rzeczą, którą trzeba wykonać, jest kliknięcie trójkąta na załączonym obrazku.Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 2

Następnie wybieramy Zarządzanie reklamami i swoje konto na reklamowe.

Kiedy już jesteśmy w Menadżerze reklam przechodzimy do zakładki Badania i raporty, klikamy Piksele.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 3

Następnym krokiem jest stworzenie swojego własnego piksela.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 4

Wprowadzamy nazwę piksela oraz adres URL witryny internetowej i klikamy Utwórz.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 5

Gratuluję! Właśnie udało stworzyć ci się twojego Piksela Facebooka. W dalszej części tego artykuł Pokażę ci jak szybko i sprawnie zainstalować Pixel Facebooka na swoim WordPress. W kolejnym kroku wybierz Użyj integracji lub menedżera znaczników.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 6

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 7

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 8

Czas zalogować się do swojej strony WordPress i zainstalować Wtyczkę.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 9

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 10

Jeśli tylko Facebook wykryje ruch na twojej stronie, to natychmiast zostanie on zapisany i będzie można przeglądać statystyki, Ile osób odwiedziło twoją stronę.

Jak sprawdzić, czy piksel Facebooka został zainstalowany poprawnie?

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Piksel Facebooka został zainstalowany poprawnie, to polecam ci rozszerzenie, które nazywa Facebook Pixel Helper. To rozszerzenie pozwoli ci sprawdzić, czy twój Pixel będzie zbierał dane na twojej stronie internetowej. Rozszerzenie do Google Chrome znajdziesz w tym linku. Wystarczy zainstalować, nie wymaga żadnej konfiguracji. Przechodzimy teraz do Menadżera reklam, klikamy w zakładkę wszystkie narzędzia, następnie wyszukujemy badania i raporty, klikamy w Pixel w tym momencie powinienem się pokazać nasz zainstalowanej Pixel I mamy od razu możliwość sprawdzenia, czy odbiera on ruch, który znajduje się na stronie. Jeśli wszystko przebiegło prawidłowo, po około 10 do 20 minutach powinieneś zobaczyć już pierwszy ruch na swojej stronie.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 11

Jak stworzyć grupę odbiorców, którzy odwiedzili twoją stronę?

Mamy już poprawnie skonfigurowany Pixel odbiera zdarzenia na naszej stronie, to teraz czas, aby przystąpić do tworzenia grupy odbiorców na podstawie Piksela Facebooka. Grupę niestandardowych odbiorców możemy stworzyć z odwiedzających konkretną podstronę lub takich, którzy odwiedzają dowolną stronę. Na potrzeby tego przykładu pokażę ci jak stworzyć grupę niestandardowych odbiorców, którzy odwiedzili twoją stronę główną.

Aby stworzyć grupę odbiorców, musisz przejść do Menadżera reklam następnie znaleźć zakładkę Zasoby i kliknąć Grupy odbiorców. Następnym krokiem będzie kliknięcie — Utwórz grupę odbiorców:

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 12

Następnie — Grupy niestandardowych odbiorców i czas na kliknięcie — Ruch w witrynie internetowej.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 13

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 14

Znajdujemy się teraz w edycji Group niestandardowych odbiorców – ludzi którzy odwiedzili naszą witrynę. Teraz klikamy uwzględnij osoby które spełniają dowolne z następujących kryteriów, my w tym momencie będziemy posługiwać się tylko jednym kryterium i jest to odwiedzenie naszej strony. Mamy możliwość stworzenia grupy z osób, które odwiedziły naszą witrynę nawet 180 dni temu! Polecam, żeby docierać do jak najszerszej grupy osób, czyli rzeczywiście do wszystkich tych, którzy mogli odwiedzić naszą witrynę w ostatnim czasie. Jeśli przed chwilą zainstalowaliśmy piksel Facebooka, to wiadomo, że nie mamy jeszcze zebranych danych, z takiej ilości dni. Dobrze by było, żeby w takiej sytuacji, zacząć promować naszą witrynę np. poprzez wpis na blogu, aby ściągnąć po prostu naszych potencjalnych klientów.

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 15

Został nam drugi punkt, czyli nazywamy naszą grupę odbiorców a tutaj taka moja uwaga, że warto nazywać te grupy odbiorców dość spójne i czytelnie. Proponuje nazwę [nazwastrony] [CAŁY RUCH]. Wtedy wiadomo, że to obejmuje ruch z całej naszej strony, a nie z jakichś konkretnych witryn. Po prawej stronie mamy jeszcze znaczek Pokaż opis i możemy użyć do 100 znaków, aby jeszcze bardziej sprecyzować opis grupy. Jeśli to wszystko uzupełniliśmy, klikamy — Utwórz grupę odbiorców.

Jak wgrać naszą bazę klientów do Facebooka?

Mamy teraz możliwość tworzenie grupy niestandardowych odbiorców a w zasadzie naszych klientów lub osoby podobne do naszych klientów. Jeśli posiadamy bazę klientów, możemy ją wgrać wprost do Facebooka i na podstawie tej bazy stworzyć kampanię i grupy podobnych odbiorców do naszych klientów tak zwane lookalike. Jeśli ktoś kupił już naszą usługę lub produkt, to możemy dzięki niestandardowej grupie odbiorców, znaleźć ludzi, którzy również będą zainteresowani tym, co mamy do zaproponowania.

Aby wygrać naszą bazę klientów, postępujemy podobnie jak w poprzednim punkcie, czyli wchodzimy do Menadżera reklam, klikamy w zakładkę Zasoby, a następnie klikamy w zakładkę — Utwórz grupę odbiorców, następnie Utwórz grupę niestandardowych odbiorców i klikamy Plik z danymi klientów, Następnie klikamy Użyj pliku który nie zawiera LTV Dzięki temu Facebook dopasuję sam bazę naszych klientów do kont przypisanych na Facebooku. Najlepiej, jeśli dane naszych klientów posiadamy w pliku tekst lub csv wystarczą nam adresy mailowe, dodajemy plik, nazywamy naszą grupę odbiorców i czekamy, aż Facebook utworzy naszą grupę. Mamy utworzoną naszą bazę klientów na jej podstawie będziemy mogli również stworzyć grupę lookalike, czyli ludzi podobnych do naszych klientów.

pixel facebooka

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 16

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 17

1. Polecam wybrać bezpośrednio od klientów.

2. Wrzucamy wcześniej przygotowany plik txt lub csv.

3. Nazywamy odbiewiednio naszą grupę odbiorców np. [JASIONOWICZ.COM][BAZA KLIENTÓW]

Podsumowanie informacji o Pixel Facebooka.

Na dzisiaj to już wszystko Pamiętaj proszę, żeby upewnić się, czy na pewno twój piksel Facebooka zbiera dane, ponieważ jeżeli tutaj będzie występował jakikolwiek problem i Facebook nie będzie prawidłowo przesyłał danych to niestety, ale twoje kampanie nie będą mogły startować z pomocą piksela Facebooka. Trzymam za ciebie kciuki i mam nadzieję, że ten materiał był dla ciebie wartościowym. Udostępnij go swoim znajomym lub prześlij komuś, kto będzie tego potrzebował.

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@slubnymarketing.pl

Ostatnie posty

Reklama na Facebooku w prawej kolumnie

Reklama na Facebooku w prawej kolumnie

Reklama na Facebook'u w prawej kolumnie? Czy to ma sens? Z tego wpisu dowiesz się: Czy warto reklamować się w prawej kolumnie Facebooka? Kiedy i dlaczego tworzyć reklamę w prawej kolumnie? W jakich momentach kampanii nie tworzyć reklamy w prawej kolumnie? Tak...

czytaj dalej

e-book


.

o mnie

Co to jest Pixel Facebooka? Jak zainstalować Pixel Facebooka? 19
Fotograf, miłośnik gór i spędzania aktywnie czasu. Bloger, minimalista, gaduła, chcesz się przekonać?

Grzegorz Jasionowicz

Moje sociale

Newsletter