O której godzinie publikować posty na Facebooku?

o której publikować posty na facebooku, slubnymarketing

Z tego wpisu dowiesz się:. 

  • O której publikować posty na Facebooku?
  • Jak przeanalizować grupę swoich fanów na Facebooku?
  • Dodatkowe narzędzie do analizy – Sotrender
  • Jak przeanalizować swoja konkurencję za darmo?

O której publikować posty na Facebooku?

Przeglądając różne strony na Facebooku, możesz się zastanawiać, o której godzinie tak właściwie powinienem publikować swoje posty? Ten artykuł z pewnością pokaże Ci kilka rozwiązań, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie ma idealnego rozwiązania dla tej sytuacji. Dobrą praktyką będzie wrzucanie postów w momencie, gdy największa liczba fanów jest online, ale… w zasadzie jak to sprawdzić?

Niestety żaden uniwersalny harmonogram postów nie istnieje. Na tym etapie najważniejszym czynnikiem jest dobrze poznać swoich odbiorców. Przedsiębiorcy często bagatelizują tę kwestię i w ogóle nie zwracają uwagi na to, do kogo kierują swoje treści. W branży ślubnej może się to wydawać oczywiste, bo przecież chcesz kierować komunikaty do narzeczonych. Trzeba więc w bardzo precyzyjny sposób określić cechy osób, do których chcemy trafić. Pisząc o dobrym poznaniu swoich odbiorców, mam na myśli to, gdzie pracują, jak spędzają wolny czas, jakie mają zainteresowania, nawyki. Jeśli masz już za sobą chociaż jeden sezon ślubny, powinieneś z łatwością doprecyzować grupę swoich klientów. Takie rzeczy wychodzą podczas luźniej rozmowy np. w jaki sposób lubią spędzać czas, gdzie jeżdżą na wakacje, czym się interesują. Warto więc być otwartym na swoich klientów, gdyż może się okazać, że łączą Was pewne wspólne cechy, co dodatkowo ułatwi Wam budowę dobrej relacji.   

Jak przeanalizować grupę swoich fanów na Facebooku?

Jeśli twój fanpage zebrał już odpowiednio dużą grupę odbiorców, możesz sprawdzić statystyki swojej strony. Jeśli  nigdy tego nie robiłeś,  zapraszam do podążania za instrukcją. 

Wejdź na swój fanpage, w moim przypadku będzie to Grzegorz Jasionowicz Fotografia. Najpierw kliknij w Statystyki, następnie wybierz Posty i pokaże Ci się zakładka Kiedy Twoi fani są w Internecie.

kiedy wrzucać posty na facebooka

posty na facebooka kiedy wrzucać

kim są twoi fani na facebooku

Drogi Czytelniku, dotarłeś do miejsca w którym wiesz już, kiedy Twoi fani są dostępni. Jednak jest w tej sytuacji jedno ‚ale’. To, że wiesz kiedy są dostępni nie znaczy jeszcze, że cokolwiek wrzucisz, to będzie dla nich interesujące. W dobie panujących Social Mediów, z jednej strony mamy prostotę  komunikacji i dostępność narzędzi, z drugiej zaś zaciętą walkę o czytelników i uwagę naszych obserwatorów. 

Chciałbym teraz napisać kilka słów o tym, jak sytuacja wygląda u mnie. Testowałem już różne godziny publikowania materiałów, zarówno zdjęć, artykułów, filmów jak i postów bez grafiki. Moje wnioski są następujące: jeśli nie dzielisz  się niesamowitą historią ze swojego życia, lub jakimś bardzo ważnym wydarzeniem, to nie rekomenduję wrzucania treści na Facebooka bez zdjęcia. Robiłem pewien test. Przez miesiąc wrzucałem zdjęcia pomiędzy 6:30 a 7:30, czyli w porannych godzinach, gdzie statystycznie najwięcej osób jedzie do pracy. Dlaczego taka godzina? Jeśli przyszła Pani Młoda lub Pan Młody nie prowadzi samochodu, tylko korzysta z komunikacji miejskiej, to najprawdopodobniej przegląda Facebooka i Instagram. To jest właśnie czas, w którym możesz zostać zauważonym. Kolejne rekomendowane godziny wrzucania postów, to godziny wieczorne i tutaj bardzo dużo zależy już od treści. Wieczorem wszyscy jesteśmy bombardowani różnymi materiałami, memami, artykułami, reklamami. Warto więc przeanalizować, kiedy w internecie jest najwięcej fanów i publikować na Fanpage’u treść, która przyciągnie odbiorców. Nie można zapominać, że jest to gra długodystansowa i naprawdę ważna jest częstotliwość i regularność postów.

Typy postów

Chyba nie trzeba przekonywać nikogo, że rok 2019 jest rokiem video. Treść w tym formacie są w chwili obecnej najbardziej promowane przez Facebooka. Dlaczego? Ponieważ od jakiegoś czasu Facebook dość mocno stara się konkurować z YouTubem, jednak moim prywatnym zdaniem YT nie da za wygraną. Tam treści żyją znaczeni dłużej i dużo prościej jest je znaleźć. Na poniższej grafice widać jak wygląda średni zasięg, trzech typów postów. 

typy postów na facebooku, ślubny marketing

Analizując ten przykład, jasno widać, że Facebook daje mi 50% organicznego zasięgu przy filmach, 30% zasięgu przy postach i około 15% przy zmianie status. Wniosek nasuwa się sam. Czas zacząć tworzyć materiały wideo, o tym jak to zrobić będzie osobny materiał.

Dodatkowe narzędzie do analizy – Sotrender

Jeśli chciałbyś jeszcze lepiej przyłożyć się do analizy swoim mediów społecznościowych. To polecam Ci bardzo dobre polskie narzędzie – Sotrender. Aplikacja ta posiada 14 dniowy trial, gdzie możesz zobaczyć dużo bardziej szczegółowe statystyki na temat swojego konta na Facebooku czy Instagramie. Rekomenduje, żeby przez te 14 dni cały czas wrzucać różne treści o różnych godzinach, a narzędzie samo nam podpowie, jaki dzień i godzina, są dla naszych czytelników najlepsze. Pamiętaj Sotrender sam analizuje twoje treści! Jednak daj mu na to chwilę. Do prawidłowego zebrania wszystkich danych będzie potrzebował 24h.

Jak przeanalizować swoja konkurencję za darmo?

Masz do wyboru 2 narzędzia:

Pierwsze z nich to narzędzie, które znajduje się na Facebooku. Wracamy do naszego Fanpaga. Następnie kliknij w Posty i pokaże Ci się zakładka Najpopularniejsze posty na obserwowanych stronach.

obesrwowane strony na facebooku slubny marketing

Możemy dodać strony naszej konkurencji i sprawdzić, które posty przynoszą im najwięcej aktywności. Jest to darmowe, szybkie i proste narzędzie, które pomoże nam przenalizować stronę naszej konkurencji.Twoim jest teraz dodać kilka Fanpag’y osób które chciałbyś przeanalizować i sprawdzić ich statystyki postów.

 Drugie to Sotrender, który pozwala Ci porównać się aż z 14 innymi profilami. Również rekomenduje, żeby sprawdzić to rozwiązania, ponieważ ma ono wiele funkcji porównawczych. Możesz porównać liczbę i przyrost fanów, aktywności marki, wiodący typ posta (wideo, zdjęcie, zmiana statusu).

Podsumowanie

Jeśli miałbym przekaz w kilku zdaniach esencje artykułu to byłoby to:

  • Poznaj swoich odbiorców,
  • Zacznij tworzyć merytoryczne i ciekawe treści,
  • Zacznij tworzyć treści video (darmowe zasięgi organiczne),
  • Przeanalizuj konkurencje, które posty najlepiej działają,
  • Pamiętaj z jakiś powodów, ludzie lubią właśnie twój fanpage, zapytaj ich jakie treści lubią najbardziej,
  • Najważniejsze – działaj! 

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@slubnymarketing.pl 

Ostatnie posty

Reklama na Facebooku w prawej kolumnie

Reklama na Facebook'u w prawej kolumnie? Czy to ma sens? Z tego wpisu dowiesz się: Czy warto reklamować się w prawej kolumnie Facebooka? Kiedy i dlaczego tworzyć reklamę w prawej kolumnie? W jakich momentach kampanii nie tworzyć reklamy w prawej kolumnie? Tak...

czytaj dalej

o mnie

O której godzinie publikować na Facebooku? 1
Fotograf, miłośnik gór i spędzania aktywnie czasu. Bloger, minimalista, gaduła, chcesz się przekonać?

Grzegorz Jasionowicz

Moje sociale

Newsletter