Reklama na Facebook’u w prawej kolumnie? Czy to ma sens?

reklama w prawej kolumnie na facebooku

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Czy warto reklamować się w prawej kolumnie Facebooka?

  • Kiedy i dlaczego tworzyć reklamę w prawej kolumnie?

  • W jakich momentach kampanii nie tworzyć reklamy w prawej kolumnie?

Tak prezentują się reklamy, które są wyświetlane w prawej kolumnie Facebooka. Już teraz, na podstawie tych 2 przykładów, sam jesteś w stanie stwierdzić, czy byłbyś zainteresowany tą kreacją reklamową.

prawa strona kolumny facebooka

Czy warto reklamować się w prawej kolumnie Facebook’a?

To zależy, jaki mamy cel. Prawa kolumna na Facebooku, świetnie nadaje się do przypominania odbiorcom, o dostępnych u nas usługach. Prawa kolumna wręcz idealnie nadaje się do zabiegów remarketingowych. Dlaczego? Powodów może być wiele. Pierwszy z nich to koszty. Jeśli odpowiednio przeprowadzisz kampanię, to możesz być pewny, że klient prędzej czy później kliknie Twoją reklamę w prawej kolumnie. Musisz pamiętać, że prawa kolumna obsługuje tylko trzy cele kampanii:

Ruch – co oznacza, że możesz przekierować odbiorców do oferty na swoją stronę,

Konwersje – czyli działania podejmowane przez osoby odwiedzające witrynę,

Sprzedaż z katalogu – gdzie katalogi zawierają informacje o artykułach w ofercie. Na podstawie informacji z katalogów, możesz promować swoją firmę i sprzedawać usługi ze sklepu.

Masz również możliwość użycia, wybranych CTA — call to action, dzięki którym, klient jednym kliknięciem może sięgnąć np. po Więcej informacji.

Kiedy i dlaczego tworzyć reklamę w prawej kolumnie?

Nie od dzisiaj wiadomo, żeby klient kupił produkt, lub usługę, musi wcześniej spotkać się z naszą marką kilka razy. Błąd, który popełniają reklamodawcy, to kierowanie nowych użytkowników bezpośrednio na strony ofertowe, czy kontaktowe. Kierowanie swoich reklam na „zimny ruch” – czyli osoby, które nie miały kontaktu, ani styczności z Twoją marką, nigdy nie będzie optymalnym rozwiązaniem dla budżetu. Dobrym pomysłem będzie wdrożenie w pierwszej kolejności kampanii na rozpoznawalność marki lub polubienia strony, napisanie solidnego artykułu lub stworzenie materiału video na temat, który może zainteresować naszych odbiorców. Dopiero na samym końcu, można przypomnieć o swoim produkcie lub usłudze w prawej kolumnie. Wtedy taka reklama będzie miała większy sens i wygeneruje znacznie mniejsze koszty.

W jakich momentach kampanii nie tworzyć reklamy w prawej kolumnie?

Kiedy nie robić reklamy w prawej kolumnie? Wtedy, kiedy klient jeszcze nie miał styczności z naszą marką. W takim wypadku koszt reklamy za 1000 wyświetleń naszych treści będzie dużo wyższy niż w przypadku wspomnianego wcześniej remarketingu.

Tak naprawdę, jeśli reklamujemy się na Facebook’u powinniśmy codziennie robić remarketing za drobną kwotę. Klienci, którzy są niezdecydowani, mają kolejną szansę na ponowne odwiedzenie naszej strony ofertowej czy kontaktowej. Jeśli masz poprawnie wdrożony Pixel Facebooka to możesz ustawić remarketing na wszystkich, którzy kiedykolwiek odwiedzali Twoją stronę lub konkretną podstronę.

Chciałbym wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy, jaką jest kreacja reklamowa. Jeżeli robimy reklamę wyłącznie na prawą kolumnę, powinna się ona odróżniać od kolorów panujących na Facebook’u. Z jednej strony, nie chcemy się klientom narzucać, z drugiej zaś powinniśmy się wyróżnić na tle naszej konkurencji.

 

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@slubnymarketing.pl

Ostatnie posty

o mnie

Reklama na Facebooku w prawej kolumnie 1
Fotograf, miłośnik gór i spędzania aktywnie czasu. Bloger, minimalista, gaduła, chcesz się przekonać?

Grzegorz Jasionowicz

Moje sociale

Newsletter