Jak wykorzystać Statystyki grupy odbiorców w reklamowaniu usług ślubnych?

Jak wykorzystać Statystyki grupy odbiorców w reklamowaniu usług ślubnych?

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Czym są statystyki grupy odbiorców?
  • Dlaczego warto zainteresować się grupami odbiorców?
  • Jak przeanalizować grupę odbiorców na swoim fanpage’u?
  • Jak tworzyć grupy ludzi zainteresowanych naszymi treściami?
  • Jak zmniejszyć koszt reklamy dzięki „właściwym odbiorcom”?

Czym są statystyki grupy odbiorców?

Statystyki grupy odbiorców są świetnym narzędziem do sprecyzowania zachowań naszych obecnych fanów, jak również określenia grup odbiorców, którzy cechują się określonymi zachowaniami.

Mamy 2 możliwości:

  1. Możemy przeanalizować fanpage prowadzony przez siebie. Dowiemy się skąd pochodzą nasze polubienia. Możemy sprawdzić jakie jeszcze strony lubią nasi fani, oraz określić ich dane demograficzne. Jeśli dobrze prowadziliśmy nasz fanpage nie kupowaliśmy like’ów, komentarzy, ani nie zapraszaliśmy nachalnie wszystkich swoich znajomych, to bez problemu jesteśmy w stanie stworzyć właściwą grupę odbiorców podobnych do naszych aktualnych fanów.
  2. Druga możliwość to określenie grupy osób, które nie są naszymi fanami. Możemy określić ich status związku, wiek, co lubią, czy gdzie mieszkają. Tutaj mamy dowolność w tworzeniu naszej przyszłej grupy docelowej. Spora część osób w branży ślubnej działa lokalnie. Narzędzie statystyki grupy odbiorców świetnie sprawdza się, jeśli chcemy naszą reklamę kierować np na najbliższe nas województwa, czy mamy ochotę targetować nawet 1 km od konkretnej lokalizacji!

Dlaczego warto zainteresować się statystykami grupy odbiorców?

Dzięki statystykom grupy odbiorców Facebook daje nam możliwość prześledzenia zachowań danych grup społecznych. Jeśli zauważycie, że potencjalni fani lubią konkretny portal, może warto jest wysłać zapytanie o artykuł lub wpis? To z pewnością zwiększy waszą rozpoznawalność i otrzymywaną ilość zapytań, jeśli dasz odbiorcom odpowiednią wartość. Jeśli to za mało, możesz określić w jakich branżach pracują twoi klienci. A teraz zastanów się przez chwilę. Jeśli masz już kilka ślubów za sobą, to wiesz mniej więcej na jakich ludzi trafiasz. A teraz co by było, jeśli mógłbyś targetować reklamę na ludzi dokładnie z tej branży? 

Jak przeanalizować grupę odbiorców na swoim fanpage’u?

Zaczynamy od Menadżera reklam klikamy w Wszystkie narzędzia przechodzimy do zakładki Plan, a następnie Statystyki grupy odbiorców (Audience Insights)

Jak wykorzystać Statystyki grupy odbiorców w reklamowaniu usług ślubnych? 1statystyki grupy odbiorcow slubny marketing

Kolejny krok jest bardzo prosty, wybieramy czy chcemy przeanalizować całego Facebooka czy użytkowników związanych z naszą stroną. Na początku zajmiemy się analizą twojej strony.

Czas wybrać fanpage, który będziemy analizować, chciałbym zaznaczyć, że nie ma możliwości podłączenia się pod inny fanpage, jeśli nie mamy do niego dostępu. Możemy analizować tylko i wyłącznie strony z którymi jesteśmy powiązani.

slubny marketing, statystyki grupy odbiorcow w branzy slubnej

statystyki grupy odiobrcow facebook branza slubna

Jeśli dodałeś swoją stronę, ale żadne statystki się nie pokazują, to prawdopodobnie masz zaznaczone domyślnie w Lokalizacji STANY ZJEDNOCZONE. Wystarczy, że odznaczysz tę pozycję.

tworzenie grupy odbiorcow slubny marketing branza slubna

Jeśli zmieniłeś już kraj to czas na analizę danych, które Facebook podaje jak na tacy.

slubny marketing statystyki grupy odbiorcow dla fotografow

Tak prezentują się przykładowe Dane demograficzne jednego z moich fanpage’y.

Wiek i płeć.

Tak prezentuje się rozkład wieku i płci i na fanpage’u, na czym w takim razie warto się skupić? Wychodzi z tego prosta matematyka 90 % osób, które lubią fanpage jest w wieku pomiędzy 18 a 34 lata. Co daje ta informacja? W zasadzie pokazuje główną grupę odbiorców treść, czyli potencjalnych klientów.

Status związku.

Facebook dokładnie wie, czy nasi odbiorcy, są w związku czy nie i co lepsze, wcale nie muszą mieć tego zaznaczonego na profilu. Wystarczy, że ktoś rozmawia o ślubie, weselu, sali weselnej, odwiedza miejsca, w których można znaleźć biżuterię ślubną, czy suknie ślubne. Osoba, która interesuje się tymi tematami, przez naszego wielkiego przyjaciela jest zakwalifikowana jako Zaręczona. 

Poziom wykształcenia.

Kolejna ciekawa statystyka, która obrazuje nam, jaki poziom wykształcenia mają nasi odbiorcy. Teoretycznie absolwenci prestiżowych szkół, mogą zarabiać w przyszłości więcej. Jeśli jednak chciałbyś poznać 8 wskazówek jak dotrzeć do zamożnych klientów, to odsyłam do wpisu.

Przejdźmy teraz do Polubień strony. W Najpopularniejszych kategoriach możemy zobaczyć czym interesują się nasi obserwatorzy, jakie zawody, miejsca, firmy, uczelnie ich interesują. Możesz zobaczyć tutaj uczelnię, na której studiowałeś, miejsce, które odwiedzasz, albo lokalizację w której mieszkasz (lokalne portale).

najpopulatniejsze kategorie slubnymarketing branza slubna

Omówimy sobie bardzo krótko Polubienia strony. Jest to ważny parametr, ponieważ na jego podstawie możesz ocenić co lubią twoi odbiorcy, oprócz oczywiście twojej strony.  Możesz przeanalizować aż 100 stron, które są powiązane z odbiorcami. Tutaj świetnie widać, kto kupował like lub nie.

polubienia strony, statystyka grupy odbiorców, slubnymarketing

Jak tworzyć grupy ludzi zainteresowanych naszymi treściami?

Wiesz już dobrze jak przeanalizować swój fanpage – wiesz kto, w jakim jest wieku i jakiej jest płci. Wiesz już doskonale, jakie kategorie go interesują oraz jakie jeszcze lubi strony na Facebooku. Czas na tej podstawie dobrać grupę odbiorców, dla których będziesz tworzył treści. W zasadzie Facebook sam Ci tę grupę wybrał. Załóżmy, że chciałbyś stworzyć grupę osób, które mieszkają w Polsce, ich wiek to między 18 a 40 lata i z racji tego, że głównie kobiety decydują o ślubnych wydatkach, płeć to kobiety. Oczywiście interesują cię osoby zaręczone. Proszę bardzo, nagle utworzyła się grupa pomiędzy 200 tyś. – 250 tyś. ludzi. Tak, aż tak dużo! To wszyscy w Polsce, którzy korzystają z Facebooka. Jak pokazują badania, w roku 2018 z Facebooka korzystało już 16 mln osób! Wiesz co jest najlepsze? Każdy kto robi reklamy na Facebooku, ma możliwość skorzystania z tego narzędzia zupełnie za darmo! Mam teraz gorącą prośbę, poświęć temu narzędziu kilkanaście minut, przeklikaj proszę wszystkie zakładki i spróbuj zbudować dobrą dla ciebie grupę odbiorców. Jeśli coś będzie niejasne, skontaktuj się ze mną kontakt@slubnymarketing.pl

slubnymarketing narzeczeni, grupa odbiorców

Jak zmniejszyć koszt reklamy dzięki „właściwym odbiorcom”?

Korzystanie ze Statystyk grup odbiorców to dopiero początek przy tworzeniu i konfiguracji reklam na Facebooku. Dzięki świadomemu wybieraniu grup odbiorców, możesz przetestować potencjalną grupę odbiorców, którzy wydaje się odpowiedni do twojej reklamy.

Korzystając z tego rozwiązania, polecam ci, zrobić 5 różnych kreacji i przetestować to na 5 różnych grupach, z różnymi zainteresowaniami, przy niewielkim budżecie. Trzeba mieć świadomość, że narzędzie Audience Insights jest cały czas ulepszane. Warto więc sprawdzać co jakiś czas, kim są twoi fani i jak kształtuje się twoja grupa docelowa.

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@slubnymarketing.pl

Ostatnie posty

Reklama na Facebooku w prawej kolumnie

Reklama na Facebook'u w prawej kolumnie? Czy to ma sens? Z tego wpisu dowiesz się: Czy warto reklamować się w prawej kolumnie Facebooka? Kiedy i dlaczego tworzyć reklamę w prawej kolumnie? W jakich momentach kampanii nie tworzyć reklamy w prawej kolumnie? Tak...

czytaj dalej

o mnie

Jak wykorzystać Statystyki grupy odbiorców w reklamowaniu usług ślubnych? 2
Fotograf, miłośnik gór i spędzania aktywnie czasu. Bloger, minimalista, gaduła, chcesz się przekonać?

Grzegorz Jasionowicz

Moje sociale

Newsletter